Timon och Pumbaa
Bästaste vän-dagen / Musen som röt
Timon och Pumbaa blir osams samma dag som de skulle fira sin vänskap. Några mobbare använder musen Nobi som boll, så gnagaren ber Rafiki om hjälp.
Ett alligatorägg kläcks och Pumba tar sig an alligatorungen som sitt eget barn. Geparderna är trötta på hyenorna och vill göra sig av med dem.
Pumba bestämmer sig för att förvandlas till en elefant och Timon och Pumba bestiger berget Kilimanjaro.
Timon och Pumbaa hamnar av misstag i Paris, där de vill rädda sin vän, snigeln Speedy, från en kock. Ett flygande cirkus förlorar en låda med en apa i.