Twin Peaks
I den här dramaserien, med sunda inslag av det surrealistiska, reser FBI-agent Dale Cooper till det lilla samhället Twin Peaks för att lösa mordet på den tillsynes oskyldiga high school-flickan Laura Palmer.
Staden samlas till Lauras begravning. Cooper insisterar på att hans drömmar kan hjälpa till att lösa mordet på henne.