Vi i villa
Middagen
En middagsbjudning slutar med att Filippa också vill renovera köket. För när man accepterat att man slutat ligga i sin relation måste man börja renovera.
Signaturen L
Anders är en förlustaffär men får två veckor på sig att signa minst en ny klient. Anders hjälper Anna göra sig redo för skolpjäsen och Filippa läser ett sms på Anders telefon signerat L.
Filippa åker till Västerås för att få lite tid för sig själv och lämnar Anders mitt i renoveringskaoset. Janas fyrtioårskalas blir en chans till ytterligare hämnd för Anders.
Anders täcker upp för Samir och Anna har fått problem i skolan. Anders hämnd för detta saknar motstycke. Till och med Martin har fått nog och tar med Anders på en tur.
Martin konfronterar Pappa Pedro och Anders måste skaffa honom ett alibi. Anna får inte vara med i novemberspelet och Anders löser det på sitt sätt. När det nu inte kan bli värre kommer Anders hem till en överraskning från Filippa.
Anders går i terapi, bränner broar på talarförmedlingen och konfronterar Martin och Filippa. En familjepromenad längs vattnet tar en dramatisk vändning.