Vincent
Gary De Silva misstänker att hans fru Sarah bedrar honom och tar kontakt med Vincents detektivbyrå för att få sina misstankar bekräftade. Vincent, som precis själv blivit lämnad, förstår hur Gary känner sig och bestämmer sig för att ta sig an fallet.
När den förmögne Edwards son blir knivdödad på en nattklubb hyr Edward in Vincent för att lösa fallet. Den huvudmisstänkte är James O'Connor, som var offrets bästa vän, men polisen är oförmögen att komma åt honom på grund av bristande bevis.