Efter hennes mans oväntade död och efterföljande ekonomiska svårigheter bestämmer sig förortsmamman Nancy Botwin (Mary-Louise Parker) för att börja sälja marijuana i grannskapet.
Medan en puma terroriserar staden Agrestic gör en medicinsk marijuana-anläggning detsamma för Nancy. De ständiga bråken om viktproblem mellan Celia och Isabelle blir värre.
Andy, Nancys svärbror, ställer till med stora problem när han oväntat dyker upp på besök. Doug föreslår platser för Nancys fuskbageri. Celia avslöjar att hon har cancer.
Det hettar till mellan Conrad och Celia. Andy träffar Sharon på AA och ber henne att bli hans sponsor. Nancys hushållerska, Lupita, blir misstänksam om hennes hemliga verksamhet.