You Shall Not Lie
En natt ligger en livlös kropp vid en klippfot i Belmonte. På klippans topp står Macarena, ensam och skräckslagen. Tre dagar tidigare var hennes liv helt annorlunda.
Iváns uttalande om huruvida han hade sex med Macarena innan han blev myndig lämnar ingen opåverkad. Under tiden försöker Macarena få sin familjs förlåtelse och bekänner för sin man och dotter.
Iván kommer till Macarena med ett förslag. Ana har följt efter sin son och får se Macarena i egen hög person för första gången sen videon började spridas. Efter deras möte fattar Ana ett drastiskt beslut gällande sitt eget äktenskap.
I hopp om att hitta en vän och en lugn plats att göra sitt graviditetstest hälsar Macarena på i Maites båt. Men väl där är det Iván hon möter. Ett gräl mellan dem slutar med att båten förankras långt ifrån land.
Iváns självmordsförsök drabbar stan hårt. Särskilt Yolanda, som plågas av smärtsamma minnen från sitt förflutna. På sjukhuset väntar Ana och Diego på att deras son ska tillfriskna medan Arturo försöker hitta en lösning på sina ekonomiska bekymmer.