Thousands of years before Picasso or Gauguin put brush to canvas, artists all over the world were creating works of stunning opulence, realism, and drama - always with a clear purpose. Ancient art history expert Diana Krumholz McDonald whisks you around the globe in search of the greatest art ever created and to deliver insight into the fascinating cultures that produced them.