Blippi's Treehouse
Join Blippi in his Treehouse and meet his best friend Meekah and critter-friends Scratch and Patch. Curiosity abounds as they ask questions of the world around them, are visited by neighborhood experts (meteorologists, paleontologists, athletes and more!) and go on exciting field trips. We will sing, dance, and even see animated Blippi exploring places he has never been before!
Speed
Blippi has a need for speed! Good thing Meekah, Scratch and Patch are there to help him learn how to be the fastest Blippi ever! Patch shares his world record book, Meekah shows the gang a paper plane experiment and they learn about aerodynamics. Blippi learns why planes go so fast in an animated moment, and gets tips on speed from Paralympian Blake Leeper and race car driver Toni Breidinger.
Dinosaurs
The Treehouse gang loves pretending to be dinosaurs as they play and want to learn more about them. They invite a paleontologist over who shares what real fossils look like. Hearing cool dinosaur facts makes them even more curious. Animated Blippi travels back in time to meet a stegosaurus, then Meekah and Blippi go to the museum and see the real skeletons of real dinosaurs!
Meekah adopts a pet hamster, Little Mee, and wants to take care of it as part of the family! A veterinarian stops by to check up on Little Mee and Patch introduces his Pet Nut. Then Blippi goes into his animated world to see what it's like inside of a hamster habitat and Blippi and Meekah volunteer at an animal shelter to share toys they've made.
Scratch is so excited to stay up late to watch for a shooting star! Patch is nervous about the dark, but when he gets curious, he learns that's there's a lot to love about nighttime. Scratch introduces them to a neighborhood friend who shows them nocturnal animals. Animated Blippi gets to meet a shooting star. Then the whole gang gets a chance to see a shooting star for themselves!
As everyone plays in the treehouse, they realize they are missing a swing! But how can they add one? Through blueprints, help from a construction worker, and a trip to a working construction site, Blippi, Meekah, Patch and Scratch set out to swing into action!
Blippi, Meekah, Scratch and Patch are curious about where the food we eat comes from. A visit from a farmer and trip to a working farm help feed the gang's curiosity, and teaches them a few tips and tricks for the Treehouse garden.