Detective Maria Kallio
My First Murder
Maria Kallio is a police officer who is one final exam away from earning her law degree. She has grown weary of her studies, however, and so she accepts a temporary position as the leader of the Länsi-Uusimaa Police's murder squad. Her first case is complicated by the fact that Maria is acquainted with both the victim and the main suspect, Antti Sarkela, from her university days.
After a prostitute dies by poisoning on a live TV talk show, Maria discovers that a Russian-backed group has taken control of sex trafficking in the Helsinki area. Maria orders Susanna and Koivu to infiltrate a restaurant that is at the center of the trafficking, but the undercover operation soon turns deadly.