Diablo Guardián
Based on Xavier Velasco´s novel, Diablo Guardián tells the unconventional love story between Violetta and Pig. Violetta runs away at eighteen with a suitcase packed with dollars, to the USA. She will become a professional cheater and get in to prostitution and drugs.Violetta will lose all control with Nefastófeles. Meanwhile, Pig searches for a story to tell. He ll become her Guardian Devil.
Which one of them wasn’t me?
Pig visits Violetta’s grave and discovers a tape recording that reveals the story of Rosa del Alba Valdivia. Violetta narrates to Pig how she found the way to escape her mediocre life and head to the city of her dreams: New York. Meanwhile, we get a glimpse into Pig’s life, a young writer who lives with his grandmother and who tries to find a story that will bring his novel to life.
Faster than Superman
Violetta crosses the border with the money she stole from her parents. There she meets Eric, a handsome young Texan with whom she travels to New York. In between sightseeing and shopping, Eric tries to make it as an actor and Violetta helps him the only way she knows how: by cheating. Pig experiments with drugs and meets Sopa. His luck begins to change when Mamita confesses that she is sick.
After being fooled, Violetta attempts to make some money by using her old tricks on the Vanderbilt clients. Seeing that luck is not on her side, she realizes her body is her best money maker. While Pig mourns the death of Mamita, he avoids loneliness with a string of lovers and starts to work as a writer for a digital newspaper, where he meets Noemí and the two begin an odd relationship.
Violetta enjoys her new career until Martha, the hotel manager, discovers her. Not finding success elsewhere, she decides to trust Martha, but ends up getting kicked out of the hotel. With this, Violetta decides to take a break from NY. Pig begins an open relationship with Noemí, who has a similar arrangement with her boss. He decides to use the interesting details as material for his novel.
Violetta arrives in Las Vegas. She meets Super Mario and discovers a taste for cocaine. Soon she runs out of money and goes back to her tricks. Now in a mess of trouble, she is rescued by Antonio Guerrero, "Nefas", who promises to help her get a legitimate visa. Pig starts a new job in an advertising agency. His rebellious attitude and intelligence are celebrated by some but envied by others.