Dog Days
A Hero is Born!
Sink Izumi makes a promise with his best friend Rebecca to go flower viewing during the last three days of Spring Break. However, while he is alone trying out some acrobatic moves in school, a dog appears and opens a magical portal while Sink is in mid-air, resulting in him jumping through the portal with the dog. He arrives in the land of Flonyard, and is greeted by a beautiful girl, albeit with bestial features like dog ears and tail. The girl, who introduces herself as Princess Millhiore, requests for his assistance, which he agrees to and becomes the Princess' Hero, in order to drive away the forces of Galette which seeks to invade Biscotti.
The First Battle!
Biscotti's army fights a losing battle with the forces of Galette until Cinque manages to hold off the enemy's offensive fighting alongside Captain Éclair Martinozzi. However, the two must join forces to confront Galette's commander and most powerful warrior, Leonmichelli Galette des Rois.
The battle ends with Biscotti's victory, but Sink learns that Millhiore was not aware that once he was summoned to Flonyard, he cannot return home. Meanwhile, Leonmichelli's younger brother, Gaul, learns of his sister's defeat and is eager to face Sink in combat.
Gaul's special forces, the Génoise trio, kidnaps Millhiore and he challenges Sink to a duel. Sink, Éclair and chief researcher Ricotta Elmar come with a plan to storm the fortress where she is being held to rescue her in time for her victory concert. Heavily outnumbered by the enemy, Sink and Éclair manage to turn the tides when the freelance knights Brioche Dalkian and Yukikaze Panettone come to assist them.
Sink and Gaul's duel is interrupted by Leonmichelli who reprimands both for ruining Biscotti's victory party. Almost running out of time for Millhiore's concert, Sink comes with a plan to return the princess to the castle for her performance.
Sink learns from Millhiore how she used her stargazing powers to learn about him and why she chose him as her hero. Meanwhile, Leonmichelli confirms by using her own stargazing powers that an ominous fate awaits them.