Drift Queen
Becky Evans, aka Queen B, travels the globe – going from Japan to USA, seeking to understand the origins of drifting and how it fits with the wider motoring scene; and, more critically, how to actually drift herself.
Deciding to drift
Becky Evans, aka Queen B, begins her journey into the drifting world. She digs into the sport's culture and chats with drift drivers James Deane and 'Mad' Mike Whiddett to find out what she needs to learn.
Getting track-ready
After buying a Nissan S15, Becky Evans meets with mechanics to help her modify her car to make it drift-ready. Then she goes for a first test drift with stunt driver Michelle Westby.
After arriving in Japan, Becky Evans gets an insight into the joys and challenges of drifting from Formula D judge Robbie Nishida. Then she visits Kiyonori Imai's garage and continues to learn more about the culture of drifting.
'Mad' Mike Whiddett connects Becky Evans with a crew of professional drift drivers in California to soak up their knowledge for modifying cars.
Back in the UK, Becky Evans joins 'Mad' Mike Whiddett at Red Bull Drift Shifters in Liverpool where she gets to hang out with the top drift drivers from around the world. Then it's time for her and her car to prove themselves on the track.
From knowing absolutely nothing about drifting to being dropped right in the middle of it, Becky Evans, aka Queen B, has fallen in love with drifting. But does she have what it takes to compete?