Taught by Professor Arthur T. Benjamin of Harvey Mudd College, this course introduces two ubiquitous patterns in nature and human culture: the Fibonacci sequence and the golden ratio. You learn how a simple algorithm produces the Fibonacci sequence, and how this is one of many paths to the golden ratio. Professor Benjamin presents proofs, puzzles, magic tricks, games, and many amazing insights.