Fresh Off the Boat Fresh Off the Boat
It’s 1995 and 11-year-old hip-hop loving Eddie Huang has just moved with his family from Chinatown in Washington D.C. to suburban Orlando. They quickly discover things are very different there. Orlando doesn’t even have a Chinatown -- unless you count the Huang house.
Louis and Jessica clash over how to raise the kids and how to run the restaurant. When the boys get straight A’s in school, Jessica decides that their school must be too easy and takes it upon herself to give them more homework and tutor them after class. She takes the same strict approach at the restaurant (no extra croutons for anyone!), so it’s up to Louis to get her to lighten up on everyone.
When the cul-de-sac plans a block party to celebrate NASCAR, Louis urges the family to use the event to make new friends (and promote Cattleman’s Ranch Steakhouse). But Jessica has problems fitting in, especially after she befriends a beautiful trophy wife the roller blade moms don’t like. Meanwhile, Eddie schemes to win the respect of the neighborhood kids.
Family rivalry spirals out of control when Jessica’s sister, Connie, and her far more affluent husband come to visit. The Huangs try to convince everyone they’re doing great financially, when nothing could be further from the truth. Meanwhile, Eddie is excited to be reunited with his cousin Justin, who introduced him to hip hop, until he learns the kid has moved on to grunge.
Louis has to hire a professional instructor to give the restaurant staff a sexual harassment seminar after Jessica’s attempts fall flat. Meanwhile, Eddie tries to pass off the seminar’s instructional tape as a “dirty movie” to his friends in an attempt to impress them and get them to come to his house for a sleep over.
Eddie is so desperate for a new video game named after his idol, Shaq, he goes to work at the restaurant. He expects special treatment since he’s the boss’s son, but is in for a surprise when Louis is determined to make him work hard for the money. Meanwhile, Jessica decides to look for a job of her own.