Journey to Dakar
Discover Ford Performance’s Raptor T1+ rally truck and follow Carlos Sainz Snr, Mitch Guthrie, Nani Roma and Mathias Ekström on their journey to the world's toughest off-road race, the Dakar Rally.
Building a challenger
Dive behind the scenes and discover the meticulous process of building the ultimate Raptor from CAD designs to making its first tracks in the wild.
Into the wild
Join Dakar Rally legend Carlos Sainz Snr behind the wheel as we explore the power of the V8 Coyote engine and hear the Spanish legend’s first thoughts on the ultimate Raptor – Ford's T1+.
In Morocco’s unforgiving dunes, the Ford Performance team pushes the Raptor T1+ and its driver, Mitch Guthrie Jr, to their limits on terrain that mirrors the extreme conditions of the Dakar Rally.
For the first time, the Ford Raptor T1+ is pitted head-to-head against other top vehicles in the T1+ category, facing intense challenges in the gruelling five-day Rallye du Maroc.