Madame Bovary
Flaubert's story of the quest for fulfillment in love is an enduring classic. By marrying a local doctor, Emma Bovary feels that she will escape her provincial upbringing. But it is not long before she feels constrained and frustrated by married life, ignoring her devoted husband and daughter and immersing herself in romantic thoughts which lead, inevitably, to affairs.