Maria Wern
While raising her two children and mourning the death of her husband, Police inspector Maria Wern moves to Gotland to start over. She manages to sustain her female perspective and approach to life and endures what sometimes feels like an unbeatable battle against evil and a harsh, male-dominated workplace.