Moone Boy
Bunch of Marys
Martin’s mother Debra is keeping busy hitting the campaign trail to support Mary Robinson’s bid for the Irish presidency. A neglected Martin soon tires of his sister’s cooking and befriends new boy Trevor whose chef-parents feed the boys like kings.
Martin decides to shorten his commute to school by demolishing part of his garden wall. However this new shortcut proves all too popular with the other school kids and parents, turning the garden into a busy thoroughfare.
Liam’s younger brother Daniel arrives unexpectedly for a visit, causing a lot of tension at home. When Martin makes a strange new discovery, Uncle Daniel tries to tell him about the birds and bees, but Liam insists that he should be the one to do it.
It’s the last week of school and Martin is determined to end his time there with a bang. Sinead’s hard work at exam time causes financial pressure for Debra and Liam, and Fidelma drops a bombshell on the family.