Static Shock
Shock to the System
Fifteen-year-old Virgil Hawkins, harassed at school by a dangerous bully, is transformed by a powerful gas mutagen into a master of electromagnetic energy and decides to use his powers for good ... as a superhero.
Science whiz Virgil is sent to a school for gifted students which is funded by billionaire Edwin Alva. There Virgil works on a fantastic robotics project not realizing that the robot is a sentry specifically designed to locate--and destroy--Static.