Surrounded By Enemies
Journalist Henrik Evertsson embarks on an investigative journey into some of the right-wing extremist groups that are on the rise in Nordic countries. What makes a person want to support such an extremist ideology?
The Dangerous Hatred
Henrik Evertsson takes us on a deep dive into far-right organisations in the Nordic region. We will follow key figures to understand what makes someone choose to support such an extremist ideology.
Radicalisation
Hugo was in the sixth grade when he became curious about the Nordic Resistance Movement. It was the beginning of a radicalisation process that moved very quickly. How did this happen to Hugo?
Every year, Norwegian anti-Islamic organisation SIAN creates a debate on freedom of expression in Norway. But where is the line between hate speech and freedom of expression?
Ten years ago, Norway was devastated by a terrorist attack that claimed 77 lives. Eirin was shot at Utøya, but miraculously survived. How can we, as a society, prevent hatred from leading to terrorist attacks?