The Chosen Ones
The awakening
Cornelia wakes up in a remote manor house with no memory of how she got there or what she’s doing there. When she explores the old house, she quickly comes across Alex and ten other girls in the same situation.
The group quickly splits into two camps. Alex and her group want to help the sick, while Cornelia's gang thinks it's a hoax. They refuse to perform the tests and start looking for a way to escape.
The atmosphere between the two camps is getting more and more tense, and Cornelia knows that Alex and her group will do anything to keep them inside the house.
Alex shows that she’s prepared to punish those who break the rules, and the atmosphere in the house starts to become very hostile. Cornelia tries to stay calm and keep a low profile.
The pressure on the girls increases. Cornelia and Alex doubt they did the right thing by pursuing their separate paths.