The Great Fire
In the sweltering London summer of 1666, Samuel Pepys curries favor with King Charles II, whose chief of intelligence suspects a plot against the throne. Fire breaks out in the Pudding Lane bakery of widower Thomas Farriner, father of two daughters.
Thomas returns to the fire to rescue Sarah and David. The king, angry that his own advisors overruled his orders to fight the fire, is informed that a Catholic plot to unseat him was allegedly masterminded by his brother, James.