The Real O'Neals The Real O'Neals
To people in their Chicago community, the O'Neals appear to be your all-American perfect family, and if it were up to matriarch Eileen, she'd prefer to keep it that way. Eventually being not-so-perfect is something that Eileen finds very liberating and humiliating at the same time. During this new journey of self-discovery and somewhat messy chapter in their lives, the O'Neals stop pretending to be perfect and actually start being real. And what could have torn them apart actually brings them closer together.
Things in the O'Neal household take an unexpected turn when Kenny comes out to his family, and everyone stops pretending to be perfect.
Following the "coming out" confessions made by everyone in the O’Neal family, Eileen is desperate to control the situation and tries to make Kenny "un-gay." Meanwhile, Kenny tries to find the right time to break up with his girlfriend and has a heart-to-heart with late-night host Jimmy Kimmel.
Eileen reminds her family that it's Lent and asks them to give up things they really love. In a chance meeting, Kenny meets his first gay crush, and Pat discovers his little girl, Shannon, is all grown up.
During Kenny's first day back at school since coming out, he uses a certain word to describe himself, which backfires. Meanwhile, Eileen helps Pat choose a couch for his new living space in the basement.
Eileen decides it's time to get a fresh start in her life by applying for her first job since her kids were born. Meanwhile, Pat realizes he might not be ready for the single life just yet, even though his patrol partner, Archie, thinks otherwise. And as Kenny wonders who he will date next, Jimmy takes it upon himself to help him explore the newfound world of online dating.
When Pat plans a camping trip to enjoy some father-and-son bonding time with Jimmy, Kenny joins them to prove that even though he's gay he can still be manly. Meanwhile, after Eileen discovers Shannon has been skipping her classes and refuses confirmation, she invites Father Phil over to help answer Shannon's challenging questions about Catholicism.