The Tracker's Diary: Bears of Katmai
Join filmmaker Casey Anderson as he embeds in the Alaskan wilderness to follow the largest terrestrial carnivores in the world.
The Last Frontier
Every fall in the northern Pacific, up to a million salmon migrate back to the rivers and streams where they were born to spawn. Many of these streams are located in Katmai National Park, Alaska. It’s here where a massive population of coastal brown bears gather to eat these fish.
Fish Like a Bear
The crew heads inland to a section of the river to observe the many different families as they fish.
During a lull in bear and salmon activity, Casey and the crew decide to head inland in search of the spawning fish.
After seeing a wolf in the distance and tracks on the shore, the crew head inland in search of more clues to the wolf's whereabouts.
Casey and the crew go out in search of the family of the lost cub from the previous night. They hope that if they find them, the cub will have found them as well.