The Westies
A gritty crime drama about NYC's violent Irish gang, The Westies, in early 1980s Hell's Kitchen. As the Javits Center construction project ignites a battle for profit, a generational rift threatens their uneasy peace with the Mafia and draws FBI heat.
The Troubles
The Westies' fragile deal with the Italians unravels after a reckless kidnapping. Flanagan is released from Bellevue and rejoins Roarke's crew, Keenan is pulled onto an FBI task force, and Bridget receives a dangerous assignment from an old IRA contact.
The Houdini
Roarke and the Westies hide the body of a dead Italian mobster and stage crimes to cover up the murder before Gotti retaliates. Polk pressures Keenan to dig into Sweeney's Mafia ties, while Bridget uncovers more of Cahill's plot.
Sweeney strikes a deal with Castellano: rob a Colombian disco and Flanagan walks free. Bridget seeks counsel about Cahill, while Keenan investigates the killing of a cop in Boston.
Roarke and Sweeney clash over cocaine dealing. Sweeney is celebrated publicly, while privately, Gotti marks him for death.
Roarke tries to secure a reliable cocaine connection and sidestep Gotti's offer. Polk pressures Keenan to wear a wire.
Roarke gets a risky loan from Ruby Stein to fund a cocaine deal with a silver-spooned hotshot from downtown, only for the deal to implode. Keenan targets an older Westie to pressure Sweeney, while Bridget and the IRA cell move on Colonel Markham.