This Came Out of Me
Dr. Ruby Rose reveals the fascinating world of emergency medicine throughout Texas as doctors and support staff treat a wide variety of patients suffering from excruciating injuries, life-threatening infections and unusual ailments.
Swollen, Infected, Impaled
Dr. Ruby Rose and her medical colleagues are presented with an assortment of emergency cases, including a patient with a dangerously swollen penis, a small toy stuck in a toddler's nose and a mechanic who has impaled his hand with a sharp tool.
Dr. Ruby Rose and her emergency medical colleagues treat a mangled hand that has received multiple lacerations in a car accident, a painful dental abscess that must be drained and a Texas-sized insect that's trapped in a patient's ear.
Dr. Ruby Rose and her medical colleagues encounter emergency situations that require a delicate touch, including removing a shard of metal from an eyeball, extracting an insect lodged in a boy's ear and a forearm with multiple fractures.
Dr. Ruby Rose and her emergency medical colleagues are like detectives and must follow the evidence to solve their mysteries, including a man who disappears during treatment, strange fragments embedded in a wound and an injury that seems to defy logic.