Transformers: Beast Machines
The Reformatting
After escaping from new foes, Optimus Primal, Rattrap, Cheetor and Blackarachnia are given strange new bodies by a mysterious supercomputer.
Rattrap uses a transformation enhancer, with disastrous results. Optimus tries to persuade Tankor to join them, successfully until Megatron regains control.
While patrolling, Optimus discovers a bat hiding in the shadows. At first he flees when Optimus tries to speak to him.
On a recon mission Rattrap finally learns how to transform, but accidentally wrecks the mission.