Guided by physicist Dan Hooper of Fermilab and the University of Chicago, focus on Einstein’s mistakes as a window into his theory-building technique. He was spectacularly effective with relativity and early quantum mechanics, but he also made some missteps by doubting some of the staple concepts of today’s physics, including black holes, the big bang, and the uncertainty principle.