Why I Dress Up for Love
Kurumi Mashiba (Haruna Kawaguchi), a successful publicist, accidentally lets her apartment contract expire and moves in with her friend Kouko Saotome (Yui Natsukawa). She discovers Kouko's luxury apartment is shared with three unique individuals: Shun Fujino (Ryusei Yokohama), a minimalist chef, Haruto Terai (Ryuhei Maruyama), an online counselor, and Ayaka Hase (Anne Nakamura), an aspiring artist. As they navigate living together, each housemate experiences personal growth and unexpected connections. Kurumi's professional exterior gradually softens, making her vulnerable to the possibility of unexpected love. The shared living experience challenges her preconceived notions and opens her heart to new relationships and emotional experiences.
Influencer and home decor publicist, Kurumi Mashiba, struggles with work-life balance; a missed contract deadline leads to a new life in a shared house.
Kurumi is overwhelmed by the shock and the PR headache caused by Hayama's resignation; wanting to help, Shun and Haruto offer ways to lift her spirits.
Kurumi takes a few days off after a slip-up at work; Haruto suggests a camping trip near an art museum which is exhibiting Ayaka's work.
As Kurumi starts on a new collection, a coworker asks to assist her; when Ayaka falls ill, Kurumi and Shun end up alone on a trip to get medicine.
Kurumi asks Shun on a date, but he suggests walking Koko's dog, leaving her unsure of his feelings; Haruto worries about one of his clients.
Despite a shaky start, Shun warms up to Hayama; but his willingness to accept Hayama makes Kurumi even more confused about his feelings.