100 Days Wild
Seven strangers give up the comforts of the modern world as they attempt to build a self-sustaining community in the Alaskan wilderness.
Strangers journey to Alaska to chase dreams of an off-grid community, but with only 100 days until winter, it's a race against nature.
Andrew and Gerrid return victorious from the moose hunt, uniting the band for the first time, but a sudden cold spell leads to a scramble to make winter shelters; Oliver's refusal to follow the group's plan leads to an explosive confrontation.
A disastrous fish haul threatens the colony's food supply; pushing to build a second outpost, Adam sets off downriver alone, but his canoe capsizes, and he's put at risk of hypothermia; tensions between Oliver and the group reach a boiling point.
Oliver's refusal to help prep fish is the last straw for Andrew and Jennifer, so the outpost founders push the others to force Oliver out; a sudden temperature plunge cuts Adam and Evan's bear hunt short.
Stranded, freezing, and desperate for food, Adam and Evan make a dangerous journey to base camp; Oliver attempts to survive solo.