Fermont
This documentary series follows the daily lives of workers at the Mont-Wright mining complex, located on Route 389 on the North Shore.
Katy is given a hard time by the peanut truck. Samuel takes care of a mass blast that has surprises in store for him.
Mathieu moves and operates the spectacular long reach excavator. Bertrand fills 14-meter-deep holes with explosives.
On a moonless, snowy night, Alexis and Anthyme repair several machines, and Katy drives for long hours.
Under heavy snow, Edith visits accident-prone sites. Katy mentors an apprentice who gets behind the wheel for the first time.
Alexis and Anthyme resolve several mechanical glitches. Mathieu secures the walls of the mine aboard a tractor and a long reach excavator.
Martin participates in ice rescue training. Samuel installs explosives along a threatening wall.