L'aréna
Laurent plays with his new field hockey buddies and Stéphanie is nervous about meeting their girlfriends. Daniel is taught a lesson by a youngster and Natalia gets a little too involved in her daughter's new activity.
The twins recruit for their new skating club, Laurent explains how to do his laundry, François works hard to get Patricia's recipe, and Émile helps Daniel find love, although it is so close.
François opens up about his personal problems, Stanley and Natalia explain love to their daughter, a replacement lends a hand to the field hockey team, Stéphanie tells the girls about her latest renovations, and Laurent thinks he has ADD.
Valérie and François have been to the south, but don't seem to have had the same vacation. Natalia will do anything to finance one of Matea's school activities, and Mathilde is trying to seduce the father of one of her students.
Francois and Valérie are looking for a couple to swap with, Daniel helps Émile with his driving lessons, the twins freeze in front of an injured child and Natalia thinks her mother is stronger than Stanley's.
Laurent tells François and Marion about his dog Gaston. Natalia tries to dissuade Matea from curling. And Émile suggests new solutions to Patricia for the snack bar, while Mathilde encourages her students.