The Elephant Princess
Alexandra Wilson is a teenager who discovers she is the princess of a magical kingdom called Manjipoor. She soon learns that she will have to defend her kingdom from evil and darkness.
Coming of Age
On her sixteen birthday, teenager Alex Wilson finds a mysterious boy and elephant in her back yard. The boy, Kuru, tells her she is the magical Princess of Manjipoor,and that he has come to take her home. In Manjipoor, Vashan plots to take over his cousins' throne.
Don't Call Me Princess
Alex finds proof that she was adopted by the Wilsons. Upset by the revelation, she accidentally erases her family from existence. With the help of Kuru, she tries to gesture her first piece of intentional magic to bring everything back to normal.
When Alex's friends J.B. and Amanda discover Anala, Alex has no choice but to tell them she is the Princess of Manjipoor. Alex then attempts a simple magic trick but it goes awry, filling her backyard full of rabbits.
Kuru enrols at Alex's school, but has a hard time fitting in. Trying to help, Alex uses magic to make him popular, but things start to get out of control.
Alex learns how to levitate objects and, to celebrate, gifts some magic to Kuru. But when Kuru returns to Manjipoor, he is taken captive by Vashan, who wants to learn more about his cousin. To escape, Kuru uses Alex's magic gift, which has strange consequences for Alex.