Gold Rush: Winter's Fortune
When winter hits hard and the gold-rich ground freezes over, one mining season ends, the fight for the next one begins; to be successful, they'll have to fight through arctic conditions with subfreezing temperatures and piles of snow.
The Race Starts Now
Tony Beets gambles millions to overhaul his operation. Rick Ness needs a wash plant that matches his big ambitions, while Dave Turin hunts for new ground.
Bigger Is Better
Tony Beets battles the Klondike winter to secure a monster excavator. As the competition for ground heats up, Fred Lewis searches for the motherlode in Nevada.
Rick resurrects Monster Red to capture nuggets with help from Freddy Dodge and Tony builds a huge excavator. Dustin returns to Haines after a devastating landslide.
Tony fights the Yukon winter to build a monster dozer. Fred prospects a claim that may be too good to be true and Dustin tries to reach his remote mountain camp.
Dave prospects a claim in Idaho but is in for a surprise. Fred explores an underground river in search of gold, while Dustin and Carlos battle deep snow and brutal weather.