Wine Masters: Veneto
Amarone della Valpolicella is per ongeluk uitgevonden. De ‘Appassimento’ methode is een fascinerend proces, de geconcentreerde wijnen worden gemaakt van druiven die maandenlang op bamboe rekken worden gedroogd. Raffaele Boscaini: “Mijn opa had Valpolicella als wijn voor de doordeweekse dag, Amarone voor kerstmis en hij had nog behoefte aan een wijn voor de zondag. Dus hij vond de Ripasso uit.”