In deze film wordt de Amerikaanse familie Dutton in Yellowstone vanaf het begin van de twintigste eeuw gevolgd. De familie krijgt te maken met pandemieën, historische droogte, het einde van het drankverbod en het begin van de Great Depression.
Spencer en Alexandra reizen naar huis; Banner en Whitfield verzinnen een plan om de vallei in handen te krijgen.