Dexter Morgan, bloedanalist bij de politie van Miami, leidt een dubbelleven. Wanneer hij Moordzaken niet helpt moorden op te lossen, besteedt hij zijn tijd aan het opjagen en doden van slechteriken die hun straf ontlopen zijn.