De FX original-serie Sons of Anarchy is een drama van Kurt Sutter vol adrenaline met donkere, komische ondertonen met in de hoofdrollen Charlie Hunnam, Ron Perlman en Katey Sagal.
Als een concurrende club hun pakhuis platbrandt na het leeggeroofd te hebben, komt SAMCRO (Sons of Anarchy Redwood Original) met een eigen vorm van gerechtigheid als ze hun wapens terug gaan halen. Ondertussen zijn familieproblemen de grootste zorg bij een medisch noodgeval dat de nieuwgeboren zoon van Jax Teller betreft.
Als de jonge dochter van een prominent gezin in Charming wordt aangevallen op een kermis, probeert SAMCRO de politie voor te zijn in het vinden van de dader. Ondertussen komt er een nieuwe zending wapens aan van hun IRA-connectie – met een verhoogde prijs. Tara’s ex-vriendje komt in Charming aan.
De club reist naar Nevada om wapens op te slaan bij broederclub The Devil’s Tribe. Als de Mayans een bedreiging vormen, besluit Clay om de Tribe een officiële afdeling van de SOA te maken. Tara’s ex, ATF-agent Kohn, begint een onderzoek naar SAMCRO.
Een kleine gunst voor Piney's oude oorlogskameraad wordt een groot probleem voor SAMCRO. Nu Clay vastzit, moet Jax de leiding nemen. Ondertussen verwerkt Gemma de problemen van het ouder worden en de komst van een bekend liefje wiens bedoelingen onduidelijk zijn.