Halo
Master Chief John-117 leidt zijn eliteteam van Spartanen op een reis om de sleutel tot de redding of het uitsterven van de mensheid te vinden -- de Halo.
John hoopt meer te weten te komen over zijn verleden en neemt Halsey en Cortana terug naar waar het allemaal begon.
Overlevenden van de strijd keren terug naar Reach. John confronteert Dr. Halsey. De nieuwe gevangene lijkt John beter te kennen dan hij zichzelf.