King & Conqueror
KING & CONQUEROR is het verhaal van een conflict dat decennia teruggaat en zich uitstrekt over twee met elkaar verbonden familiedynastieën, die strijden om de macht in twee landen en een woeste zee.
Aan de vooravond van de kroning van Edward de Belijder redt Harold van Wessex het leven van Willem van Normandië. Er ontstaat een alliantie en vriendschap die de loop van de geschiedenis voorgoed zal veranderen.
The Sins of the Father
De Godwins worden verbannen en vluchten, maar Edith wordt gevangengenomen. Harold moet kiezen of hij zijn leven op het spel zet om zijn vrouw te redden of bij zijn kinderen blijft. William en Matilda zijn op de vlucht, nu met hun pasgeboren zoon.
Nadat Harold er niet in slaagt Edith te redden, sluit hij een alliantie tussen Wessex, Mercia en Northumbria. William zoekt steun bij de Noormannen nu de spanningen met koning Hendrik toenemen.
De graven grijpen de macht in Engeland, redden Edith en verzwakken koning Edward. Lady Emma biedt de Noorse koning Hardrada de troon aan, waarop Edward haar vermoordt en Willem tot zijn opvolger benoemt.
De spanningen tussen Harold en William lopen op wanneer Edward William tot zijn erfgenaam benoemt. Ondertussen wordt Sweyn vermoord, wordt Tostig door een tragedie getroffen en wordt koning Edward ernstig ziek.