My Brilliant Friend
Elena gaat met Gino. Lila besluit samen met haar broer en achter de rug van hun vader om een nieuwe schoen te gaan ontwikkelen. Marcello is verliefd op haar en krijgt toestemming van Rino en Fernando Cerullo om haar hand te vragen.
Op Ischia ontmoet Elena de familie Sarratore en trekt ze met Nino op. Het leidt tot een onschuldige kus op het strand, maar op haar vijftiende verjaardag begint Nino's vader haar hartstochtelijk te kussen. Elena ontvlucht het eiland.