The Last Alaskans
Maak kennis met het selecte groepje mensen dat een gevaarlijke missie heeft: een nieuw leven opbouwen in de gevaarlijke wereld van het Arctic National Wildlife Refuge.
Het is herfst in de Arctic National Wildlife Refuge en dat betekent dat de kariboes migreren. Bovendien plundert een beer een hut, waardoor een voedseltekort ontstaat.
Om zich voor te bereiden op het meedogenloze seizoen wanneer de temperatuur daalt tot -50, moet iedereen op zoek gaan naar het ene dier dat groot genoeg is om een gezin de winter door te voeden.
Terwijl Tyler en Ashley 15 mijl naar een hut aan het meer trekken op zoek naar voedsel verlaat Bob het huis om zijn dochter te zien en de schade van zijn neergestorte vliegtuig te beoordelen.
De duisternis is gearriveerd en Heimo wordt kilometers ver van huis in de wildernis betrapt. Bovendien bereidt de Lewis Family zich voor op een levensveranderende gebeurtenis.