The Magicians
Beste vrienden Quentin en Julia worden op mysterieuze wijze gerecruteerd voor een toelatingsexamen bij de universiteit Brakebills, een geheim instituut voor magische pedagogie.
Een kort en onverwacht weerzien voor Quentin en Julia. Penny staat versteld van zijn eigen fysieke kracht en Alice wil per se weten wat er met haar vermiste broer is gebeurd.
De eerstejaarsstudenten worden onderworpen aan The Trials, een reeks ongebruikelijke en emotionele beproevingen. Als ze slagen, zullen ze de reis van hun leven tegemoet gaan. Als ze zakken, dan zit hun tijd op Brakebills erop.