Regisseur Tatsuya Ishihara
Haruhi Suzumiya is an eccentric schoolgirl who is only interested in the paranormal. Kyon is a laid-back new student who reluctantly joins Haruhi's SOS Brigade, a club created to investigate supernatural creatures and mysterious events.