Maffiabaas Tony Soprano krijgt plots paniekaanvallen en gaat te rade bij een vrouwelijke psychiater, Dr. Melfi. Hij praat over de problemen met zijn familie.
Het hoofd van de clan ligt op sterven en Tony zet zich schrap voor een machtsstrijd met Uncle Junior. Livia laat zich eindelijk opnemen in een bejaardentehuis.
Tony steunt de kandidatuur van Uncle Junior om Jackie Aprile op te volgen als hoofd van de familie. Tony verrast zijn psychiater, Dr. Melfi, met een intieme bekentenis.