C.B. Strike
Privatdetektiven Cormoran Strike og assistenten hans, Robin Ellacott, er tilbake for å løse en ny sak. Denne gangen avdekker de en gammel forbrytelse som fører dem fra Londons bakgater og hele veien til parlamentsbygningene.
Robin får prøve seg på privat etterforskning. Lulas godt bevarte familiehemmelighet blir avslørt.
Strike etterforsker en forfatters forsvinning. Robin havner i en skvis mellom Strike og forloveden sin.
Strike og Robin dykker dypere i «Bombyx Mori» og gjennomsøker Londons litterære verden for å avdekke Quines morder.