Mike tar på seg rollen som Amor da han setter opp Mandy på en blind date med Kyle, en av hans ansatte. Stevnemøtet går ikke som planlagt da Kyle tilfeldigvis møter Kristin. På jobb annonserer Ed, Mike sin langvarige sjef og venn, at Mike ikke lenger skal jobbe med fotograferingen til katalogen deres, men heller være sjef over firmaets nettside. I hans nye arbeidsrolle oppdager han at internett faktisk kan bidra til det utløpet han har behov for.
Last Baby Proofing Standing
Mike er i mindretall når både kone og barn er enige om at det vil være lurt å gjøre huset baby-sikkert. Vanessa angrer seg raskt når hun er hjemme alene og ikke klarer å få opp toalettsetet som er baby-sikret på egen hånd. Samtidig mener Mike at det er på tide for Mandy å tjene sine egne penger, og skaffer henne dermed en jobb som pizzabud, uten å snakke med Vanessa først.
Mike blir skuffet når døtrene ikke ønsker å feire halloween sammen, slik de har gjort før. Han bestemmer seg for at Boyd vil bli den perfekte partneren for knask eller knep, men Kristin er fast bestemt på at hun ikke vil at sønnen skal gå ut på halloween. Mike sniker ham allikevel ut, med en plan om å få ham hjem før Kristin kommer hjem fra jobb. Når Mike, kledd opp som John Wayne fra "The Green Berets", og Boyd kommer frem til Eds hus, blir de tatt imot av Ed sin kvinnelige venn, Elvira.
Mike må bestemme seg for hva han skal stemme, når det eksklusivt mannlige softballaget til Outdoor Man skal stemme over om å la kvinner få spille. Samtidig hjelper Kristin en motvillig Mandy med å fylle ut college-søknader, og Kristin tar beslutninger vedrørende sin egen fremtid. Mike håper at Mandy vil studere ved hans fortidige college, Michigan State, mens Vanessa ønsker at Mandy skal studere ved hennes fortidige college, Ohio State.
Når Mandy ønsker å delta i en konkurranse om å bli med på et modell-show på TV, ønsker Mike som vanlig å si «ja» – et svar han som regel gir døtrene sine – vel vitende om at Vanessa kommer til å si «nei». Men denne gangen insisterer Vanessa på at Mike skal være «den slemme», og han får vansker med å følge opp med dette.