Up Next: Mr Eazi
Mr Eazi vet hvordan man drar i gang en skikkelig fest. Som student i Ghana jobbet han nemlig med å booke nye artister og å promotere arrangementer for nattklubber. Ikke uventet plukket han opp et triks eller to når det kommer til å fylle et lokale. Nigerianeren kaller musikken sin «banku» – etter en ghanesisk matrett – og har skapt et lydbilde som er både avslappet og melodisk, med rytmer fra afrobeat, dancehall og R&B. Sounden har gitt ham fans verden rundt, inkludert superprodusenten Diplo, som nylig remixet gjennombruddshitten «Leg Over».
Up Next: Catch a Vibe
Ved hjelp av arkivopptak og intime intervju blir du godt kjent med afrobeats-sangeren.
Mr Eazi besøker Julie Adenuga i London-studioet til Beats 1 for å diskutere reisen mot toppen.