Bixler High Private Eye
Xander är bra på att lösa mysterier och när hans pappa försvinner står han inför sitt största fall dittills. Hans mamma skickar honom till hans farfar i Bixler Valley där han hittar en ledtråd i fallet och får en oväntad partner.