Bus Stop
En romantisk komedi om den naive och högljudde cowboyen Bo som reser till storstaden Phoenix för att delta i en rodeo. Han är oerfaren när det gäller kvinnor men faller handlöst för den vackra sångerskan Chérie som sjunger i en bar och drömmer om en karriär i Hollywood. Bo tar med Chérie till rodeotävlingarna där han plötsligt friar till henne, trots att de just har träffats. Regi: Joshua Logan. I rollerna: Marilyn Monroe, Don Murray, Arthur O'Connell, Betty Field, Eileen Heckart, Robert Bray m.fl.